1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

laupäev, 15. august 2015

Pasteet



Lisaks sushile valmistasin täna ka pasteeti.

Olen viimasel ajal päris tihti pasteeti valmistanud ja nüüdseks on välja kujunenud kindel rutiin ja kindlad nipid, et tuleks just selline pasteet, nagu mulle kõige rohkem maitseb.

Esimene asi on kvaliteetne maks - selleks ostan Nõmme turult Liivimaa maheveise maksa.

Kõigepealt praengi pannil searasvas maksatükid pruuniks (ca 200 g). Lisan soola ja pipart.
Pannile läheb ka Rakvere kodune soolapeekon (ca 150 g), viilutatult.
Lisaks üks porgand ja üks sibul.


Kui kõik on praetud, lisan nii palju vett, et see maksa- ja pekitükid ära kataks ja lasen madalal tulel kaane all umbes tund aega haududa. Haudumise ajal lisan maitseks veidi jahvatatud muskaatpähklit (see on minu arvates väga oluline komponent!)

Seejärel tõstan kõik köögikombaini, kaasa arvatud keeduleeme(!) ja lisan sinna ka parajalt suure tüki võid (ca 100 g).

Kui kõik on ühtlaseks massiks jahvatatud, valan pasteedi vormidesse-karpidesse ja panen külmkappi tahenema.

Kuna ma ise eriline LCHF asendusleibade ega -saiade sõber ei ole, siis söön pasteeti lihtalt niisama, hommikusöögi kõrvale, vahel panen ka keedumuna peale. Olen kuulnud, et osad panevad pasteeti kurgiviiludele, see on ka hea mõte. Vahepeal mulle maitsesid keto-pannkoogid, siis panin pasteeti sinna peale, aga need tüütasid mingi hetk ära, nüüd pole enam ammu teinud - peaks äkki uuesti proovima.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.