1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

kolmapäev, 5. november 2014

„Mulle LCHF ei sobi ikka!“

Päris tore artikkel tuntud Rootsi LCHF-toitumisnõustajalt Anna Hallénilt, mida soovitan kindlasti lugeda just LCHF-iga alustajatel ja selles toitumistarkuses kõhklejatel:



„Ma kuulen tihti lauset, et me kõik oleme erinevad ja sellega olen ma nõus. Aga et me oleksime nüüd nii erinevad, et osad meist oleksid loodud võileibade ja margariini jaoks, seda ei usu ma sekundikski! Tihti  kuulen ka seda, ei ole olemas ühte meetodit, mis kõigile sobiks – ja veelkord ma nõustun. Aga LCHF ei olegi meetod. See on teadmine, mida võib kasutada uskumatult paljudel erinevatel viisidel.

LCHF kaalulangetamiseks, LCHF tervise pärast, LCHF valu vastu, LCHF energia saamiseks ja paremaks keskendumisvõimeks ja nii edasi. Põhialused jäävad samaks  – loomulik toit, mida inimene on kohandunud sööma. Erinevuseks on jaotus, kogus ja teatud valikud.

Kui suitsetaja jätab suitsetamise maha, siis on varsti – nagu kiri postkastis – kohal ka peavalu, osasid tabab ka pearinglus ja süda läheb pahaks, teised muutuvad tigedaks, ärritunuks ja vahel lausa kibestunuks. Himu suitsu järele on tohutult suur. Kas oled kunagi kuulnud suitsetamise mahajätnud inimeselt sellist järeldust: „Suitsetamise mahajätmine ei ole minu keha jaoks kasulik. Ma olengi loodud suitsetama, mul läheb ju enesetunne kehvaks, kui ma suitsetamise maha jätan. Keha ütleb mulle ju selgesti, et elu mittesuitsetajana ei ole minu jaoks.“

Ometi kasutavad paljud seda loogikat, kui nad jahust ja suhkrust loobuda püüavad ja nende keha sellele vastu sõdib. Peavalu, pearinglus, nõrkus ja üldine halb enesetunne.
Vahest tuleks selliseid signaale tõlgendada hoopis nii: „Oi, appi, kui jahu ja suhkur minu keha nii tugevalt mõjutavad, siis oleks mul tõesti viimane aeg seda mustrit muuta!“

Esimene ja teine päev on tavaliselt väga okeid. Kolmas ja neljas päev võivad olla kõige hullemad päevad sinu elus. Aga nädala lõpuks lõppeb paanika ja sinu energiatase tõuseb juba märkimisväärselt. Kahe-kolme nädala pärast küsitakse minult tihti: „Aga Anna, kas mul tõesti peab nii hea enesetunne olema?“. Siiski tuleb veel üks käänak ja see on kurbus. Tunne, et enam kunagi ei saa omale ühtegi võileiba lubada. Sama kurbus, nagu suitsetajal: Kas ma ei saa enam mitte kunagi ühtegi mahvi tõmmata? Või nagu alkohoolikul: Kas ma mitte kunagi ei saa enam juua, isegi üht klaasi veini toidu kõrvale?

Aga ka kurbus kaob ja LCHF-i plussid kaaluvad selle üles. Ma luban. Ja muidugi, ka sinu keha on loodud loomulikku toitu sööma, isegi kui su keha sellega esimesel nädalal sugugi nõustuda ei taha.

Anna Hallén
Kirjanik ja toitumisnõustaja


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.