1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

reede, 28. märts 2014

Kestvusspordialad ja LCHF


Teen kokkuvõtliku tõlke Andreas Eenfeldti kodulehelt: http://www.kostdoktorn.se/langlopare-valjer-lchf-eller-krossas-konkurrensen
***
Kas trenni saab teha ka ilma süsivesikutega laadimata? Jah-vastus hakkab siinkohal vananema. Mida pikem on jooks, seda vähem on kasu süsivesikutest ning seda olulisem on, et rasvapõletus oleks tipus.

Järjest rohkem kestvussportlasi hakkab nägema suuremas koguses rasva ja väiksemas koguses süsivesikute söömise eeliseid.

Rasvane ja süsivesikuvaene toitumine argipäevaks ning võistluse ajal väikeses koguses süsivesikuid tundub olevat rekordi püstitamise retseptiks. See on tasakaalu leidmine maksimaalse mõju saavutamiseks: liiga palju süsivesikuid suurendab insuliini kogust ja paneb rasvapõletusele piduri peale. Liiga vähe süsivesikuid ja sa kaotad oma turbo-kiiruse. Mõõdukas koguses mõlemat ja sa saad nautida mõlemat, maksimaalse jõuga.

Andreasele saadab kirja ultra-jooksja Frederick Schmidt:


„Olen sporti teinud kogu oma elu ja harrastanud kõikvõimalikke vastupidavusalasid. See viis mind 4. astme tippsportlaste treeneriks õppimiseni Rootsi Suusaliidus ja 6 aastat tagasi hakkasin tegelema ultrajooksuga, see on jooks, mis kestab mitu päeva ja vahel isegi terve nädal ja koosneb kuni 8 etapist.

Üsna varakult avastasin, et süsivesikutega laadimisest ei piisanud ning et mul hakkas kõhus keerama, kui olin mitu päeva järjest erinevaid želeesid ja energiabatoone söönud – ma ei saanud enam niiviisi jätkata. Peale selliste asjade söömist tekkis küll veerand tunniks energiavoog, aga pärast seda olin veel väsinum kui enne. 

Aastal 2009 jooksin ma 60 km jooksu Barcelonas, 7000 m positiivse kõrguserinevusega. Seal õppisin ma sööma võid, juustu, sinki, munapannkooki peekoniga ning jooma spordijoogiks piima – see oli hispaanlastest osalejate jaoks täiesti tavaline, nad pakkusid kõikide söögikordade juures just seda (lisaks ka lahjendatud punast veini), ning alles siis, kui finišini oli jäänud vaid 6 km, pakuti maiustusi ja vett ning siis saime omale ka turbo-kiiruse sisse!


Alates sellest ajast olen ma jooksnud kõik oma jooksud LCHF-i järgi toitudes, muuhulgas Himalaya Stage Race, Trance Alp, Trans Rockies, BAMM ja Kullamannen.“

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.